כל מה שאנו עושים במהלך היום.
תכולת הימים היא כלי עבודה. כדי שנוכל לדעת אילו שיעורי בית כדאי לנו לעשות, עלינו להיות מודעים לאופן שבו אנחנו בונים את סדר היום שלנו. אין הכוונה ליום מסוים אחד בלבד, אלא לסדרה רצופה של ימים, לרבות סופי-שבוע. תכולת הימים כוללת את המעשים שאנחנו עושים במשך היום וכן את האנשים שעמם אנו נמצאים בכל פרק זמן נתון. כאשר אנו מתבוננים ביום שחלף, נשים לב, עד כמה עשינו את מה שהולם אותנו, או כמה מזמננו נלקח לעיסוקים מיותרים. מי מוסיף לנו מחברתו ומי גוזל את כוחנו לשווא. האם אנו צפים על פני הזמן באופן פאסיבי וממתינים לאירועים שיבואו או אנו נהיה הקברניטים של זמננו. חשוב שנהיה מודעים לכך שתמיד אנחנו המעצבים של תכולת הימים שלנו, וכי בכוחנו לשנותה.
יש המשקיעים בכל תקופה בתחום אחד בלבד כי לדעתם, אין הם יכולים להעמיס על עצמם יותר מידי. וזו שגיאה נפוצה. "קודם אסיים ללמוד ואז ורק אז, אתחיל לעבוד, ורק כשאצבור מספיק כסף אתפנה להקים משפחה וללדת ילדים"…
סוג החשיבה הזה גורם לכך שהאדם בונה זהות צרה ודקה ויספיק מעט, אם בכלל. בבית הספר לידידות נעמיס ונכביד יותר על מנת לבנות את הכושר שיאפשר לתלמיד גם ללמוד ותוך כדי לימודים גם לעבוד במלאכות שונות, ארעיות, וגם לפתח מערכת יחסים ועוד. ככל שכושרו עולה, הוא מסוגל להכיל יותר.
אתם בהחלט מוזמנים להעלות בדעתכם מערכת שעות כמו פעם בבית הספר. אלא שבמקום אנגלית תנ'ך חשבון וכדומה אנו שותלים במערכת הזמן היומיומי שלנו, את מה שרלוונטי לתלמיד בבית הספר לידידות.
זוהי מערכת אישית. התכולה שלה מורכבת מבילוי בעבודה ובלימודים. וכן, בילוי זוגי, בילוי הורי, בילוי תחביבי וכל מה שאנו מסכמים עליו כשעורי בית.
תכולת הימים הינה כלי המאפשר לנו ללמוד את עצמנו ולבצע מעין הנהלת חשבונות או הפקת לקחים שאותה ניישם בימים הבאים עלינו לטובה. עיצוב הימים הבאים מהווה כלי כביר בעיצוב הזהות שלנו ובהפקות המשפרות את אחוזי הביטוי שלנו ומידת הסיפוק שלנו בחיים.
ראה גם "אמרגנות", "הפקה" ו"שעורי בית".