ההרגשה האופפת אותנו כשהיכולות המרביות שלנו באות לידי ביטוי באופן הטוב ביותר.
לכולנו כמה וכמה יכולות. מדי פעם עלינו לערוך מעין הנהלת חשבונות עדכנית הבודקת עד כמה יכולות אלה באות לידי ביטוי באורח מספק. רבים אינם יודעים להבחין בין העברת הזמן לבין התבטאות מספקת. כך למשל, אנו יודעים ליהנות מסרט המוקרן בטלוויזיה. ואולם, אם נצפה כל העת בסרטים אולי נעביר את הזמן בנעימים, אך לא נשיג סיפוק, שכן לא נמצה את מיטב היכולות שלנו.
אם נקדם את יכולותינו בתחום המאפשר לנו להתבטא בהנאה, נגיע לפתרון מספק, שאיכותו הבידורית מתחרה היטב בזו של הפעילות הממכרת שאינה גורמת סיפוק. משחק חברתי ומאתגר כמו ברידג', למשל – או כל אמצעי ביטוי מהנה אחר – יתחרה בקלות בצפייה בטלוויזיה.
בבית ספר לידידות, העברת הזמן, משמשת כהתאוששות ברווחים שבין העשיות המבטאות והמספקות. אחרי שמיצינו את כל התקציב הנפשי, נעביר את הזמן בקריאה או בצפייה בסרטים ואז זו איננה נחשבת להחמצה.
יש לציין שעל מנת לשמור על רמה גבוה של סיפוק בחיים יש להתמיד בתרבות הלומדת. זה מחייב התפתחות מתמדת. זו אותה תכונה שמתקיימת גם בפורקן שלילי. מי שמתמכר לכדורי שינה זקוק בכל פעם לכדורים יותר חזקים על מנת להשיג את התוצאה הרצויה. המינונים הקודמים כבר לא מספיקים. כך גם בסיפוק שנגדיר אותו כחיובי חייבים לגדל את היכולות עוד ועוד. למשל, יצרת עוד תנוחה להווי המיני שלך. יופי. בהתחלה זה מספק מאוד. אחר כך, זה הופך לשגרה והאיכות הבידורית תהפוך לסבירה בלבד. על כן, יש להמשיך ולטפח את הידידות גם במיטה. מה שעשית בעבר אינו יכול למלא אותך כל הזמן גם בעתיד. יש להמשיך ללמוד ולהתפתח. זו המהות האמיתית של התרבות הלומדת.