תכולת הימים

כל מה שאנו עושים במהלך היום. תכולת הימים היא כלי עבודה. כדי שנוכל לדעת אילו שיעורי בית כדאי לנו לעשות, עלינו להיות מודעים לאופן שבו אנחנו בונים את סדר היום שלנו. אין הכוונה ליום מסוים אחד בלבד, אלא לסדרה רצופה של ימים, לרבות סופי-שבוע. תכולת הימים כוללת את המעשים שאנחנו

קראו עוד »

תקציב נפשי

כמות האנרגיה והיכולות שעומדות לרשותנו בכל רגע נתון. תקציב נפשי כמו כושר גופני כמו תקציב כספי, נתון לשינוי. מי שתקציבו הנפשי דל, יכול מעט. זה לא מאפשר לו גם וגם. למשל, קשה לו גם ללמוד וגם לעבוד. ובוודאי שאיננו יכול גם לאהוב אישה וגם לגדל ילדים וגם לעבוד וגם ללמוד

קראו עוד »

תרבות לומדת

תרבות המושתתת בראש ובראשונה על לימוד ועל התקדמות. באמצעות לימוד אנו מחוללים שינוי. לימוד פירושו לא להסתפק בעשייה של דברים שאותם אנו רגילים לעשות ואוהבים לעשות, אלא לעסוק גם במה שאנו עדיין לא אוהבים לעשות. פירושו של דבר הוא לעשות את מה שלא אהוב עליך ומה שאינו מתאים לך. מי

קראו עוד »

תרבות מדשדשת (תרבות האבחון והשיפוט)

אופן הסתכלות המלווה כמעט כל התייחסות אנושית, שבו אנו חוזרים ובוחנים כל דבר על-פי אמות-המידה שאליהן הורגלנו משחר חיינו. תופעת הדשדוש נפוצה כל כך, עד שמרבית האנשים אינם מצליחים להבחין בין עובדה לבין שיפוט. כאשר הם חוזרים שוב ושוב על אותו השיפוט, הוא נתפש בעיניהם כעובדה מוצקה. מעתה והלאה, אין

קראו עוד »